• Background Image

    Kış aylarında bağışıklık sisteminizi nasıl güçlendirirsiniz?

    26/12/2018

26/12/2018

Kış aylarında bağışıklık sisteminizi nasıl güçlendirirsiniz?

Kış aylarında havaların soğumasıyla birlikte vücut savunmanızı nasıl güçlendireceğinizin yollarını aramaya başladınız, bu noktada dikkat etmeniz gerekenlerin başında beslenme düzeniniz gelmektedir. Seçeceğiniz besinler  bağışıklık sisteminizin güçlenmesinde , hastalıklara karşı direncinizin artmasında, vücudunuzdaki size zararlı olabilecek serbest radikallerin uzaklaştırılmasında  fayda sağlayacaktır.

Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde bazı vitamin ve mineraller öne çıkmaktadır, bunlar karotenler, B , E , C , A vitaminleri , selenyum , demir ve çinkodur. Tercih edebileceğimiz besinleri sıralayacak olursak…

  • Antibiyotik özellikli olarak bildiğimiz soğan ve sarımsak
  • İçerdikleri probiyotik bakterilerle bağırsaklarımız için büyük önemi bulunan kefir , yoğurt gibi fermente süt ürünleri
  • Mevsiminde tüketeceğiniz meyve ve sebzeler ( portakalgreyfurt,kiviarmutmaydanoz vb…)
  • Antioksidan olarak E vitamini içerikleri düşünüldüğünde badem,ıspanak,karalahanasoya yağı , badem yağı gibi bitkisel yağlar, fındık
  • Zengin vitamin ve mineral içeriği ile brokoli
  • Gribe bağlı semptomları azaltmanıza ve sağlıklı terleme ile toksinleri uzaklaştırmanıza yardımcı olacak olan zencefil
  • Olmazsa olmaz omega-3 kaynağımız olan balık
  • Antiseptik özellikli, bağırsaktaki yararlı bakterilerin gelişimine olumlu katkılı ve aynı zamanda C vitamini içeren elma sirkesi
  • Bakteri , virüs , mantar ve parazitlere karşı gösterdiği antimikrobiyal etki ile bağışıklık sistemini güçlendiren,  kanser ve metastaza karşı koruyucu etki gösteren.Öksürük ve nezle gibi hastalıklarda doğal ilaç olarak kullanılan bal.
  • Antioksidan yönü yüksek , anti-kanserojenik özellikli ve A,C vitamin içeriği nedeniyle kırmızı biber
  • En iyi beta karoten kaynaklarından olarak bilinen bal kabağı
  • Çinko içeren  deniz ürünleri,mantar,etler ve kurubaklagiller

 

Bağışıklık sistemimize katkı sağlayacak besinlerden öne çıkanlar olarak sayabiliriz. Bütün bu besinlere ek olarak günlük yeterli miktarda su tüketimi de gereklidir.

Bağışıklık sistemimiz bizi bakterilerden,virüslerden veya başka tehlikelerden koruyan bir kalkan gibi görev yapar.Bağışıklık sistemimizi güçlü tuttuğumuz sürece hastalıklara karşı direncimiz de artacaktır.